Адаптацыя выхаванцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця да ўмоў навучання і выхавання ў інтэграванай групе

Дашкольная ўстанова з'яўляецца першым адукацыйным установай, у якім пачынаецца сацыялізацыя дзіцяці ў грамадстве. Для сацыялізацыі выхаванца з ОПФР неабходна ствараць асаблівыя ўмовы. Паколькі такія выхаванцы з цяжкасцю прыстасоўваюцца да якая змянілася сітуацыі і ім уласцівая насцярожанасць да навакольнага асяроддзя.

Немалаважным фактарам адаптацыі выхаванца з ОПФР да ўмоў з'яўляецца пісьменна падабраныя формы работы ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу і бацькоў.

Крытэрыі, якія ўплываюць на працягласць адаптацыі выхаванцаў з ОПФР:

– узровень самастойнасці;

– сфарміраванасць навыкаў самаабслугоўвання;

– узрост выхаванца;

– раней сфармаваны вопыт зносін выхаванца з навакольнымі;

– узровень псіхічнага і фізічнага развіцця;

– асобасныя асаблівасці выхаванца;

– арганізацыйныя навыкі рэжымных момантаў;

– узровень камунікатыўнага зносін з аднагодкамі і дарослымі.

Адаптацыя праходзіць ва ўсіх па-рознаму. У розных сітуацыях адзін і той жа выхаванец можа паводзіць сябе інакш. Большасць выхаванцаў з ОПФР маюць цяжкасці з новымі сацыяльнымі кантактамі і рэжымнымі ўстаноўкамі. Да прыкладу, выхаванец, які мае малы вопыт зносін раней, будзе адчуваць дыскамфорт ва ўзаемадзеянні з іншымі дзецьмі, а таксама магчыма неадэкватныя паводніцкія рэакцыі, трапляючы ў новыя ўмовы знаходжання. Для таго, каб адаптацыя выхаванца працякала паспяхова патрабуецца цеснае супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў. З боку бацькоў павінна праводзіцца падрыхтоўчая праца, а таксама актыўны ўдзел у адаптацыйным працэсе.

Паспрабуйце палегчыць свайму дзіцяці прывыканне да новых умоў, да новых людзей, для гэтага:

– пабольш кантактуйце з педагогамі групы пра асаблівасці вашага дзіцяці, яго патрэбах і патрэбах;

– старайцеся дома, у выхадныя, прытрымлівацца асноўных момантаў рэжыму дня дзіцячага сада (сон, прыём ежы, прагулкі і т.д.);

– фармуйце культурна-гігіенічныя навыкі: прывучайце мыць рукі, хадзіць у туалет не тады, калі ўжо «вельмі хочацца», а загадзя: перад выхадам у дзіцячы сад, перад шпацырам, перад сном;

– каб у дашкольнай установе было менш праблем з харчаваннем, максімальна наблізьце меню вашага дзіцяці да меню дашкольнай установы;

– каб пазбегнуць праблем у зносінах з аднагодкамі, вучыце яго правільна вітацца з групай дзяцей, прапаноўваць свае цацкі, прасіць дазволу гуляць з чужымі цацкамі;

– у першы час, калі выхаванец прывыкае да саду і з цяжкасцю растаецца з мамай, калі ёсць магчымасць, хай першы час адводзяць у сад іншыя дарослыя, напрыклад тата ці бабуля.

Аднаму з бацькоў неабходна праяўляць цярпенне і разуменне падчас праходжання адаптацыйнага перыяду.

Улічваючы асаблівасці праходжання адаптацыйнага перыяду ў выхаванцаў з ОПФР, асноўнымі напрамкамі работы ў гэты перыяд будуць: стварэнне ўмоў, якія спрыяюць ахове і ўмацаванню здароўя выхаванца; зняцце стрэсу і забеспячэнне станоўчага эмацыйнага стану; фарміраванне адэкватных магчымасцям выхаванца формаў зносін.

Такім чынам, адаптацыя з'яўляецца няпростым працэсам, як для здаровага выхаванца, так і для выхаванца з ОПФР. Спецыялісты дашкольных устаноў, сям'я і грамадства павінны стварыць усе неабходныя ўмовы, якія дазваляюць любому дзіцяці ўвайсці ў соцыум і стаць яго паўнавартасным удзельнікам.

Ад зладжанасці і паўнавартаснасці з боку ўсіх удзельнікаў залежыць вынік адаптацыйнага працэсу выхаванца ў дашкольнай установе.

 

Информация  подготовлена с использованием материалов сайтов:

https://nastgaz.by/adukatsyya-asob-z-asablivastsyami-psihafizichnaga-razvitstsya/

https://edu-grodno.gov.by/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8/document-95623.html

http://ddu187.minsk.edu.by/ru/main.aspx?guid=1861

http://ddu345.minsk.edu.by/be/main.aspx?guid=54691

 

Учитель-дефектолог: П.П.Усик